Электричество, ныне обыденная вещь, в конце девятнадцатого века только появлялось, и медленно заполняло города. Одним из них и стал Париж, невероятной красоты город, который теперь станет еще прекраснее!
В данной дуэльной настольной игре участники поборются друг с другом за право создать самые красивые здания. Ночные улицы Парижа хорошо освещены, и здания на них вызывают у жителей истинное восхищение. Игра делится на два этапа, в первом из которых игроки собирают себе постройки и размещают плитки с различными игровыми элементами. Во втором этапе участники размещают свои постройки так, чтобы они попадали под максимальное количество уличных фонарей. Таким образом, игрок сможет получить больше одобрения от жителей города.
Тот, кто сможет добиться наибольшей расположенности жителей Парижа, станет победителем!
Paris is a two-player board game by José Antonio Abascal infused with Parisian aesthetics by the boardgame’s artist Oriol Hernández. The game is set in late 19th century Paris during the 1889 “Exposition Universelle,” or world’s fair, when public electricity was a hot topic. Electricity spread throughout the city, creating today’s beautiful nocturnal Parisian streets and coining Paris’s nickname “La Cité de la Lumiére”, the city of lights.
The most well-lit buildings are admired more highly by passers-by. In the first phase, players can either place tiles or grow their reserve of buildings. The cobblestone tiles are divided into 4 random spaces (their color, their opponents’ color, a streetlight or a mixed-color space where either player can build).
Then, in the second phase, players build on top of their color or the mixed spaces, in effort to position their buildings as close to as many streetlights as possible. More streetlights solicit more adoration and points. The player with the best lit buildings steals the hearts of Parisian pedestrians and wins the game.